درحال بارگذاری...

چه زمانی تعویض گلدان کنیم؟!

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

چه زمانی تعویض گلدان کنیم؟!


چه زمانی تعویض گلدان کنیم؟!

نشانه‌های زیر جزء رایج‌ترین نشانه‌های زمان تعویض گلدان است: _ خارج شدن ریشه از زیرگلدان _ کند شدن رشد گیاه _ متناسب نبودن اندازه گیاه نسبت به گلدان _ ایجاد نشانه‌های کمبود مواد مغذی در گیاه


آبیاری و زمان درست تعویض گلدان در روز

بهتر است خاک اطراف ریشه در زمان تعویض گلدان مرطوب باشد یا دو روز مانده به زمان آبیاری مجدد گیاه تعویض گلدان رو انجام بدهید. سعی کنید خاک اطراف ریشه جا‌به‌جا نشود و آبیاری از روز بعد انجام شود. بهترین زمان برای انجام این کار صبح یا عصر است. در زمان ظهر این کار را انجام ندهید. از یک یا دو سایز گلدان بزرگتر استفاده کنید.

از چه خاکی برای تعویض گلدان استفاده کنیم؟

قبل از شروع، گلدان جدید را بشویید که حاوی قارچ و بیماری نباشد، اگر تعویض گلدان را برای آلودگی خاک انجام می‌دهید، حتما خاک اطراف ریشه را تمیز کنید اما اگر این کار را به دلیل کوچک شدن گلدان فعلی انجام می‌دهید، نیازی نیست تمام خاک قدیمی را جدا کنید تا حدی که به ریشه گیاه آسیب برسد. خاک جدید حتما از گلخانه‌های معتبر تهیه کنید، بسته بندی و ضدعفونی شده باشد.

نحوه تعویض گلدان چطور باشد؟

گلدان جدید باید دارای چند سوراخ به عنوان زهکش باشد، کف گلدان را کمی سنگ‌ریزه یا سبوس بریزید که برای گل زهکش ایجاد بشود. اطراف گلدان قدیمی رو کمی فشار بدهید، اصلا سعی نکنید گیاه رو با فشار از گلدان خارج کنید. بعد از خارج کردن گیاه آن را در مرکز گلدان جدید بگذارید و بعد از ریختن خاک اطراف گیاه، آن را کمی آبیاری کنید تا جای گیاه در گلدان محکم شود.

بهترین فصل برای تعویض گلدان

بهترین زمان تعویض گلدان، سه ماه اول سال است اما با فراهم کردن شرایط گلخانه‌ای، شما می‌توانید در هر زمانی این کار را انجام دهید. پس در صورت تامین شرایط گلخانه‌ای، شما می‌توانید حتی ور زمستان تعویض گلدان را انجام دهید.


نسیم نصیری، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


گیاه کشاورزی گلدان سیرنگ پهپاد سم سمپاش

این مطالب را هم بخوانید!

توزیع یکنواخت تر گاز دی اکسید...

آیا میدانید توزیع یکنواخت تر گاز دی اکسید کربن در محیط گلخانه ای چگونه است ؟ توزیع یکنواخت گاز دی‌اکسید کربن در محیط گلخانه امری حیاتی است که بر تعادل اکوسیستم و رشد گیاهان تأثیر می‌گذارد. این گاز، که از فعالیت‌های انسانی مانند سوخت سوزی فسیلی و تولید صنعتی منشأ می‌گیرد، به‌طور یکنواخت در محیط گلخا...

ادامه مطلب »

پروانه Attacus atlas با نام ع...

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

عملیات مبارزه زمستانه در باغات

برخی عملیات غیر شیمیایی جهت مبارزه زمستانه در باغات

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116